mardi 26 novembre 2013

Turquoise, custom orders and a sale
Des commandes, agate turquoise et une promotion



A custom order on the go… vintage setting, hammered upcycled aluminum and antique rhinestones

Une commande particulière en cours…. sertis ancien, dome en alu martelé et brillants anciens


A new trial and error pottery shard with the Tiffany technique after more tutorials on youtube… There are still lumps and bumps but I kinda like it. This one will become a pendant in a necklace I'm working on too.
Thank you for all encouragements I received to my last post!!!I know that some other bloggers have a reply button in order to answer each comment, I'd love that but can't find it….argh!!!
 Since this new test,  I've received precious tips from talented Janet (thank you so much, you're a generous soul!) and I've treated myself with the excellent tutorial from talented Tracy of Pipnmolly. Can't wait to practice my soldering iron again!  

Un nouvel essai avec mon fer à souder et un fragment de poterie trouvée sur la plage. Il y a encore du travail mais je l'aime assez pour l'utiliser dans un collier sur lequel je suis en train de travailler.
Merci pour tous vos messages et encouragements à mon dernier billet. Je sais que d'autres blogs ont un bouton "répondre" à chaque commentaire mais pas moyen de trouver ledit bouton… arggh!
Depuis ce dernier essai j'ai reçu des trucs pour cette technique de la part de la talentueuse Janet (merci beaucoup pour ton aide précieuse) et je me suis offert l'excellent tutoriel de la talentueuse Tracy de Pipnmolly (en anglais). Je vais aimer mon fer à souder, je le sens!


 These are awaiting some attention, almost completed…. Coming soon!!!

Ces dernières attendent déjà depuis quelques temps que je m'occupe d'elles, il ne leur manque pas grand-chose…. 


A custom order completed, this ring is going to its owner tomorrow. Oxidized sterling silver, aged copper band riveted with 3 sterling silver hammered rivets

Cette bague masculine est une commande particulière également. Elle part demain. 
Argent 925 oxydé, bandeau de cuivre patiné riveté par 3 rivets en argent martelé.



These earrings were listed some days ago, I intended to show them off last time, remember?
They're a variation from a previous one. Here are antique black cabs, brass hammered finding and textured vintage golden leaves.

Ces boucles d'oreille sont en boutique depuis quelques jours déjà, je devais vous les montrer la dernière fois avant que la batterie de l'appareil ne me lâche…. bref, les voici. Une variation d'une paire précédente. Cabochons anciens noirs à facettes, éléments en laiton martelé et patiné, feuilles anciennes en laiton texturé.

These dramatic gothic neo victorian hoops earrings were also listed some days ago. Maybe I overdone the gothic side…mmmm? 
Antique steel cuts beads, antique silver plated findings, antique black faceted cabs, antique black faceted spikes from Faginsdaughter, these black glass daggers are French, they spent most of their lives in Australia and came back to France… we can even suppose they went to England before their journey to Australia…I love to imagine the stories of vintage and antique finds


Ces boucles d'oreille gothico-grunge-néo-victoriennes sont elles aussi en boutique depuis quelques jours. Peut-être que j'y suis allée un peu trop dans le côté gothique…mmm?
Perles anciennes en acier facété, sertis anciens plaqués argent, cabochons anciens en cristal noir à facettes, perle noire en forme de cristal. Ces dernières ont été fabriquées en France fin18e début 19e, ont passé la majeure partie de leur vie en Australie avant de revenir en France pour orner ces boucles d'oreille… on peut même imaginer qu'elles ont fait un détour par l'Angleteree victorienne… J'adore imaginer l'histoire des éléments anciens que j'utilise...


and last but not least a new thinnnng! 

et enfin une vraie nouveauté, terminées il y a peine 2 heures, puis photograpiées, mesurées, décrites, listées en boutique.



They're freshly listed. They have a je-ne-sais-quoi of …. Hispanic? Latin?
I don't know and I don't plan the paths my imagination goes.
Nuggets are turquoise agate, welle agate the color of turquoise, I love their matte irregular texture.
Below are antique settings flattened and aged with black patina, vintage tiny brass flowers that I've riveted to connect the vintage golden textured leaves that I presently play with in different variations. I like this new way, variations.

Elles ont un je-ne-sais-quoi de …. latin? hispanique? Je ne sais pas… j'avoue que je ne gère absolument pas la direction que prend mon imagination.
Les pierres semi précieuses sont en agate turquoise. Plus exactement, ce sont des agates de couleur -incroyable - turquoise, voilà, c'est mieux dit comme ça. J'adore leur aspect mat et rugueux.
EN dessous des agtes, des ancines sertis que j'ai martelés puis patinés noirs puis rivetés avec ces minuscules fleurs anciennes en laiton. Les feuilles dorées sont anciennes aussi et ont une texture rigolote.

And a sale!!!!! Yes, you hear correctly!
From friday 29th to Monday 2nd december, 10% discount on all my shop!

et une promotion, si, si, vous avez bien lu
du vendredi 29 novembre au lundi 2 décembre, réduction de 10% sur tous les articles de la boutique!

That's all folks!

7 commentaires:

  1. Ha ha I treated myself with the same tutorial of PipnMolly, her work is amazing! Your new pieces are beautiful, and I also see progress in your tiffany technique :) A good way to know that you are doing it right is the sound that comes from your work: it should be short sshhh shhh shhh sounds :) when you hold it too long the solder will become liquid and slide of your work which creates bobs. When you slide the soldering iron on the piece, instead of lifting it and placing it again you will get ripples. So shhh and lift, shhh and lift, sshh and lift :)))
    I'm sure you'll be a pro soon :)

    RépondreSupprimer
  2. The lumps and bumps are what give it character ;) - And also love the earrings, as always! :)

    RépondreSupprimer
  3. The earrings are adorable! ...and the tiffany work nearly perfect.

    RépondreSupprimer
  4. Exactly what the other commentors have said! Your soldering looks great! Beautiful new earrings. Not too much goth at all. Restrained and intriguing perfection.

    RépondreSupprimer
  5. Beautiful work as ever! I like how you experiment with form.

    RépondreSupprimer
  6. I think the jewelry you make reflects a part of your caracter: delicate and refined.

    RépondreSupprimer
  7. Must join the others, everything looks so beautiful!

    RépondreSupprimer

J'adore lire vos commentaires, merci!
I love reading your comments, thank you!