jeudi 20 juin 2013

Creative space and news
Travail en cours et des nouvelles


It's been a while I didn't post anything here, my computer trashed... 



I'm a working on a new hair fork.
I'm using traditional metal forming technique to make a leaf out of brass (21 gauge), a little more tricky than the usual aluminum or even sterling silver.
My inspiration comes from not too far away, in my garden I have imported this little plant named cymbalaria Muralis or Linaria cymbalaria (thank you Dad for the correct name) and install it in a brick and stone wall, I must tell you, it is very happy there, as it has a tendency to invade all the space!! Its little name in French is Ruine de Rome (Ruin of Roma)... really!?!!


J'ai eu des petits soucis informatiques ces derniers temps, d'où le silence sur le blog, mon ordinateur est mort...
Dans les projets en cours, je suis en train de faire un nouveau modèle d'épingle à chignon. Je forme une feuille en laiton utilisant les techniques traditionnelles de travail du métal. Juste un peu plus coriace que l'aluminium ou même l'argent.
Je ne suis pas allé chercher mon inspiration bien loin... Il ya quelques années j'ai importé dans mon jardin cette jolie petite plante, la linaire des murailles ou cymbalaria Muralis or Linaria cymbalaria (merci Papa pour le nom). Je l'ai installée dans un muret en briques et pierres que j'ai construit et elle s'y plaît très bien... trop bien? Il paraît qu'on l'appelle aussi Ruine de Rome... tout un programme!

So I was cut from the world wide web for a while and I couldn't introduce my new earrings!!! well, now not so new as I managed to list them and even a pair was bought before being listed...


Aluminum flowers and fold formed leaves with an antique faceted glass cabochon, black with bronze shimmering.

Des boucles d'oreille fleurs et feuilles en aluminium avec un cabochon ancien en verre opaque noir à facettes avec des reflets métalliques vieil or


Black lace and shamrocks earrings, I've played a long time ago with my then new rolling mill (was it last year?) and I forgot the trials and errors pieces and I found them again! Combined with my last -booohoo! - pair of faceted shamrock antique french glass beads....

 Boucles d'oreille Dentelle et trèfles noirs. Avec mon laminoir, j'avais fait il y a déjà quelque temps des essais d'impression de dentelle ancienne sur aluminium que j'avais laissé de côté... jusqu'à ce que je me dise bon sang mais c'est bien sûr! il faut les associer avec les trèfles noirs! Pièce unique car c'est la dernière paire de ces exquises perles anciennes en verre opaque noir qu'il me reste...


A little touch of baroque in these ones, named Sunset earrings, counter balanced with the natural Jacob's tear seeds, I have only another pair of these amazing filigree.... antique brass filigree riveted on red brass hammered bezels. So, just another and last pair as I sold already one!

Un rien baroque! Boucles d'oreille Soleil couchant. Des pièces anciennes en laiton rivetées à des disques de laiton rouge le tout agrémenté d'une perle qui est en fait une graine appelée Larme de Jacob. Une paire a été achetée, et je peux en faire une seule autre paire car les filigranes sont anciens et je n'en avais que 4 en tout et pour tout...


Baroque toujours, it was a barroco period, with these amazing porcelain drops from the amazing talentuous Petra and these are not even listed in my shop, they sold the day after I made them! One of a kind.
Baroque encore, avec des gouttes en porcelaine bleue de la talentueuse Petra. Elles ont été vendues à la sortie de l'atelier! Pièce unique.



And the adorable Hélène made a post on her blog just after receiving the sterling silver ring I made for her. Check out, her pictures are gorgeous, she is the best model!


Et Hélène a fait un billet sur son blog juste après avoir reçu la bague que j'avais faite pour elle. Allez voir son blog, ses photos son délicieuses je vais l'embaucher comme mannequin!


7 commentaires:

  1. Beautiful, beautiful, beautiful! As always, Lucie :)

    RépondreSupprimer
  2. I love the little plant that is the inspiration for your new hair pin.

    And the earrings are all very pretty...as expected! Beautiful work.

    And I do like the ring!

    RépondreSupprimer
  3. Sometimes the best inspiration comes from nature.. I love the shape of the leaves.. you always have a nice taste! love everything here! :)

    RépondreSupprimer
  4. Love that you work with aluminum. I don't see that much and it's such a good choice for lightweight and lovely soft color. Beautiful.

    RépondreSupprimer
  5. Each one more beautiful than the last. Yes--I love aluminum--it's lightweight and has a lovely sheen.

    RépondreSupprimer
  6. Your new Ruine de Rome hairfork is going to be fabulous, Lucie. I love the perfect simplicity in your work. Lovely earrings, as always! Beautiful!

    RépondreSupprimer

J'adore lire vos commentaires, merci!
I love reading your comments, thank you!